Share it

donderdag 14 februari 2013

De eenvoudige geneugten in het leven

Mijn leven verloopt tamelijk eentonig in deze fase van het jaar. Vijf dagen per week werken. Nog steeds zonder duidelijkheid over de toekomst. 's Avonds met websites en blog in de weer. Wat mede-bloggers lezen. Tweets doornemen en als ik nog puf en tijd heb een beetje research voor mijn reis. Dat is het doordeweeks.

In het weekend ben ik serieuzer bezig met mijn Europese reis. Afgelopen weekend heb ik mijn vlucht van Stockholm naar Helsinki geboekt. Had ook voor de ferry kunnen kiezen, maar ben met die optie dan 16 uur onderweg. De vlucht duurt net een uurtje en is slechts een paar tientjes duurder. Als controlefreak zijnde en als efficiency-liefhebber was de keuze niet moeilijk. Voor het boeken van de Interrailpas en de bustickets heb ik nog wat tijd. Hotels/hostels, eventueel B&B's moet ik binnenkort gaan vastleggen.  En ik zoek nog personen om te interviewen. De probleemlanden van een paar weken geleden zijn nog steeds probleemlanden.

Op de seks is het nog een kleine anderhalve week wachten en in mijn hele leven heb ik nog nooit een flirt van een geheime aanbidster op Valentijnsdag mogen begroeten. Al met al ben je dan blij met de eenvoudige geneugten in het leven die de dagen enigszins fleur geven.

Deze week biedt de radio deze geneugten. Op Studio Brussel is het namelijk de Week van de jaren 90. Niet uniek. 3FM heeft dat ook ieder jaar, maar ja: ik ben nu eenmaal een Stu Bru-adept en kom deze week prima aan mijn trekken. Het is ook wel een happening. Zelfs het cultuur- en mediamagazine van De Morgen, M, besteedde er vandaag drie pagina's aan. Met een opsomming van alle muzikale trends die er in de jaren 90 toe deden. Grunge, triphop, Britpop, Belgopop, hip-hop etc. Van Kurt Cobain, via Massive Attack, Oasis en Blur , dEUS naar Dr. Dre.

Zo gaat dat ook de hele dag door op Studio Brussel deze week. Veel gitaarwerk, veel dance, veel Belgen. Ik zit weer in mijn tweede jeugd overdag. Vandaag hoorde ik een nummer voorbijkomen dat niet echt een hit is geworden. De band is bij mijn weten ook snel in de vergetelheid geraakt, maar het betreffende nummer is zo typisch jaren 90 dat het de rest van de dag in mijn hoofd zit en ik op de melodie mee tik. De jaren 90. Het waren geen beste jaren op het persoonlijke vlak, maar muzikaal kunnen ze nooit en te nimmer stuk.



22 opmerkingen:

Annet zei

We hebben allemaal een rugzakje Johan...

Moge het je goed gaan...

Valentijntje :>)

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Ik werk er iedere dag weer aan. De ene dag met meer succes en vlijt dan de andere.

aadverbaast zei

== Mijn leven verloopt tamelijk eentonig in deze fase van het jaar ==
Dat gaat met de plannen dan wel heel anders worden!

Johan zei

Dat is de bedoeling!

christinA eijkhout zei

Niet van pure efficiency vergeten tijdens je reis om je heen te kijken.

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Moet ik zeker doen om niet het slachtoffer te worden van gauwdieven.

marjelleblogt zei

Er komt al flink schot in de reis en succes ook met de probleemlanden!

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Dat zal ik nog nodig hebben!

Anoniem zei

Hi to every one, the contents existing at this web page
are actually awesome for people experience, well, keep up the good work fellows.


Feel free to surf to my web blog mint cosmetics review

Anoniem zei

Acϲording to studies, drinking plenty of wаter іs found to be very benefiϲiɑl to flush out toҳins from body organs like kidney.
Even though exercises ѕignificantly help in helping individualѕ to lose love handles, it should be remembered that even the best exercise is certainly not ɡoing to help you to get rid of
loνe handlеs unless you take control of yօur salivary glands from beginning watering as soon as ʏou
see fairly sweet, sρicy, melted and crispy delicacies.
When on a diet, іt's mostadvisable to picҝ to bake or grill foods as comparеd tofrying.


my webpage :: Reverse your diabetes Today free

Anoniem zei

I truly love your site.. Pleasant colors & theme.
Did you build this amazing site yourself? Please reply back as I'm attempting to create my own site and want to know where you got this from or just
what the theme is named. Kudos!

Feel free to visit my web site ... Beats By Dre Pro

Anoniem zei

I was wondering if you ever considered changing the page layout of
your website? Its very well written; I love what youve got to say.
But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it
better. Youve got an awful lot of text for only having one or two images.

Maybe you could space it out better?

my web page NOTIFICATION PRO review ()

Anoniem zei

If you wish for to take a good deal from this article
then you have to apply such strategies to your won web site.


My weblog - institute executive coaching

Anoniem zei

I'll right away snatch your rss feed as I can not to find your email subscription hyperlink or
e-newsletter service. Do you have any? Please let me recognize so that I may subscribe.
Thanks.

Feel free to visit my homepage ... ادارة حسابات فوركس

Anoniem zei

If you're in Nyc and you want to try the new Nike Free 3.0 Flyknit shoes for
yourself, areas are still accessible (as of press time) from
Might 13-21 in the Nike Free Stride treadmill sessions taking location at Niketown.

Feel free to visit my blog post cheap nike air max ltd

Anoniem zei

Perhaps considered a redemption shoe for many running shoe of
previous generations, the Nike Free is a landmark shoe
for the tradename that keep up many running myths over
the past few decades including an elevated heel or excessive
cushioning and overlays.

Also visit my homepage :: cheap nike air max 1 clearance sale

Anoniem zei

Coincidence? Unlikely. But I didn’t really expect to get the secret formula anyway.
In the $20 billion running industry, Uncle Phil would be as crazy as
Willy Wonka to let a snooping journo like me get a look
at anything really magical.

Here is my webpage - cheap nike air max 2014

Anoniem zei

They're simple to make as you simply thread the beads and charms around the cable.
You-can't go wrong with a present certificate
or card. Needless to say, that's why herbs or essential oils are included.



My web-site; http://coloringpages4kids.wordpress.com/; maxtuning.co.uk,

Anoniem zei

That is very fascinating, You're an overly skilled blogger.

I have joined your feed and look ahead to in search of more of your wonderful post.
Also, I've shared your website in my social networks

My web site: Farm Land For Sale

Anoniem zei

Crow boiught tҺe hpuse within 2007, andd she or Һe
decided Һe would flip it wіtҺ regard too $sеveral.

Оne parrticular past wɑy that My pazrtner аnd i'deborah individually declare that уou are aƄle to
improve ƴouг vocabulary sɦould be tߋ truth be told, start off lߋoking thrߋugh the book.
Go thгough a comprehensive as ԝell ass topical overview right
hеre whіch covers ɑlmost all angles, helpin ʏoս to get a strategy decide tߋ buy decision.

my paɡe; free scrabble download for pc

Anoniem zei

Hi, i read your blog occasionally and i own a
similar one and i was just wondering if you get a lot
of spam remarks? If so how do you prevent it, any plugin or
anything you can recommend? I get so much lately it's driving me crazy so
any assistance is very much appreciated.

Take a look at my blog; the Best Cleanse (http://mylki.com/index.php?do=/profile-67761/info/)

Anoniem zei

Great blog here! Also your site lots up fast!
What host are you the use of? Can I am getting your affiliate
link on your host? I wish my web site loaded up as fast as yours lol

Also visit my web site - web hosting wordpress uk reviews ()